Kundeservice
Under her finner du informasjon om bla. levering, bytte og retur osv..
LEVERING:
Normalt har du mottatt varen 1-3 dager fra du la inn bestillingen din. Bestillinger som er lagt inn før kl.10 på hverdager sendes samme dag.
P.S: Står det at leveringstiden er mellom 1-2 uker så betyr dette at varen IKKE er på lager. Vi etterstreber med å ha alle barneseter på lager, men noen ganger går vi tom før vi rekker å få påfyll.
Du vil få beskjed fra postkontoret når pakken kan hentes. Skulle du oppleve at pakken ikke er kommet frem etter 4 hverdager er detviktig at du gir oss beskjed, slik at vi kan etterlyse bestillingen din.
Du har en uke frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer.
I tillegg, vil du bli fakturert for ett tilleggsgebyr på kr 299,-.
RETUR AV VARER:
Hos Barnesetebutikken.no har du 14 dagers åpent kjøp. Fristene gjelder fra datoen du mottok din pakke, til dagen du registrerer din retur.
Returnerer du pakken innen 14 dager etter mottaksdato vil du få pengene igjen for kjøpet, om du returnerer etter 14 dager, vil du få en tilgodelapp som kan brukes i vår nettbutikk.
HVORDAN RETURNERE:
- Alle returer skal registreres digitalt hos oss. Send oss en mail innen 14 dager, og vi vil komme tilbake til deg med returseddel.
- For at vi skal kunne behandle din retur ønsker vi at du legger ved disse punktene i mailen:
- Ordrenummer
- Grunnen til retur
- Barnesetebutikken tilbyr kun digitale returetiketter for å begrense mengden unødvendig plast.
- Returetikken må printes ut og limes utenpå på pakken som skal i retur. Pakken leveres på nærmeste post-i-butikk/post-kontor. Merk at returen leveres til Posten/Bring og IKKE Post Nord.
- OBS! Om du velger en annen forsendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagte returlapp, må du selv dekke hele returkostnaden. Vi henter ikke ut pakker som sendes til post i butikk – forsendelsen MÅ sendes til vårt lager.
VILKÅR FOR RETUR:
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, må varen sendes tilbake i eksakt samme stand som da du mottok den.
Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten antydning til å være prøvd eller brukt på noen som helst måte. Lukt, flekker, slitasje, pels fra husdyr og andre mangler som gjør at produktet ikke lenger er å anse som nytt, vil kunne senke varens verdi.
Dersom du returnerer en vare som ikke samsvarer med vilkårene vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi.
** Av hygienehensyn er det noen produkter fra NatureBond, Momday, og Silverette som ikke dekkes av vår angrerett etter at du har åpnet forpakningen. Dette står informert inne på hver enkelt pprodukt.
RETURKOSTNAD:
- Å returnere et produkt er det kjøper selv som dekker. Prisen vil variere avhenge av vekt og størrelse. (For en barnestol er prisen kr 350,-)
- Fraktkostnaden på 99,- for ordre under 899,- kommer i tillegg.
- Har du handlet for over 899,-, men returnerer varer slik at totalsummer kommer under 899,- vil det blir trekt 99,- for frakt.
- Det er kostnadsfritt å bytte vare hos oss.
- Purre- og forsinkelsesgebyr utstedt av Klarna grunnet manglende innbetaling må dekkes av kunde. Barnesetebutikken står ikke ansvarlig for åpne fakturaer, og vi anbefaler deg å pause din faktura om et produkt skal returneres.
BEHANDLINGSTID RETUR:
Gi oss 14 normale virkedager på å behandle din retur, fra dagen du leverte inn forsendelsen. Vi behandler alle returer fortløpende, men en liten behandlingstid må påregnes. Transporten til oss kan variere, og om du ønsker å vite om din forsendelse er kvittert utlevert hos oss, kan du søke opp dette på bring.no med sporingsnummeret fra etiketten.
Du får kun en refusjonskvittering fra oss når din retur er ferdig prosessert. Om du ikke har fått din refusjonskvittering innen 14 normale virkedager må du gjerne kontakte oss for en oppdatert status.
REKLAMASJON:
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos Barnesetebutikken. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Ved reklamasjon sender du mail med ordrenummer/kvittering samt bilde av reklamasjonen til post@barnesetebutikken.no slik at vi får sett på saken din. Merk gjerne med REKLAMASJON. Vi dekker selvfølgelig returkostnaden
Ønsker du å kontakte oss?
- Vi setter pris på om du tar kontakt med oss via vår e-post: post@barnesetebutikken.no
- Ved å ringe telefonnummeret vårt kan man oppleve å noe lengre svar tid i perioder.
- Vår kundeservice er åpen mandag - fredag, mellom 08.00 og 16.00. Vi forsøker alltid å svare deg så hurtig som vi klarer, men vi har en estimert svartid på 24 timer.
- Vi setter pris på om du alltid har ditt ordrenummer klart når du kontakter oss.